Stora problem med Office 365 i Europa – användare kan inte logga in

Stora problem med Office 365 i Europa – användare kan inte logga in

Det har varit stora problem att logga in på Microsofts molnplattform Office 365 under måndagsförmiddagen (26 nov 2018).

Microsoft skriver själva i en status med titeln ”Går inte att logga in på Microsoft 365”: ”De som påverkas använder multifaktorsautentisering, MFA.”. De skriver vidare att användare inte kan använda självbetjäningstjänsten för att återställa lösenord.

Microsoft uppger vidare i det korta meddelandet att de håller på och undersöker problemet.

De regioner som drabbas av det här är Europa, Mellanöstern och Afrika samt Asien.

Microsofts presstjänst i Sverige skriver i en kommentar till Computer Sweden:

”Vissa kunder i Europa och Asien som använder flerstegsverifiering (Multi Factor Autentication) för att få tillgång till vissa tjänster kan för närvarande uppleva problem, och vi arbetar för fullt med att lösa det”. Uppdateringar meddelas i realtid via https://status.azure.com

https://computersweden.idg.se/2.2683/1.710521/stora-problem-office-365

bosinus

Kommentarer inaktiverade.